• Tipăriți
  • Preferințe

Mai multe info

Una dintre inițiativele propuse de Lavazza la Salone del Gusto din 2012 a fost workshop-ul numit "Vino în Italia cu mine, Vieni in Italia con me" alături de bucătarul șef de renume mondial Massimo Bottura, care a avut foarte mare succes și a stârnit mult entuziasm.

 

Bucătarul șef distins cu trei stele Michelin împărtășește aceleași valori cu Lavazza. Centrul său de Formare, la fel ca și el a obținut rezultate uimitoare de-a lungul anilor, având aceleași principii etice și estetice atunci când vine vorba de mâncare. Sunt entuziasmați de propunerea a noi idei de gust unde care cafeaua este centrul unei lumi noi.

 

" Ceea ce avem în comun de fapt este conștientizarea faptului că mâncarea poate schimba lumea," a afirmat Giuseppe Lavazza în discursul său introductiv. "Poate schimba modul în care oamenii relaționează unul cu altul. Lansând cafeaua dincolo de noi granițe în cadrul acestui proiect inovator, am obţinut un rezultat ce ne-a incitat pe toți, dar de asemenea ne-a arătat că avem nevoie să ne concentrăm în continuare pe experimentare".

 

Un exemplu este “Vino în Italia cu mine, Vieni in Italia con me ”. Bottura, un pasionat de arta și literatură, ne amintește că titlul a fost inspirat din cartea lui Frank Schoonmaker din 1930, o carte despre un om care a călătorit în Italia în căutarea comorilor culturale, naturale și gastronomice.

Din aceasta a provenit ideea unei rețete care schimbă conceptul de cafea în faptul că este o băutură clasică servită după masă și se joacă cu așteptările și prejudecățile oamenilor: este o reinterpretare savuroasă a granițelor tradiționale siciliene, servită într-o ceașcă de Lavazza Puraforma și făcută din cafeaua Lavazza ¡Tierra! bergamote confiate, capere, oregano, migdale granita, sare de mare, coajă de lămâie și cafea măcinată.

 

A doua rețetă prezentată pe perioada workshop-ului a fost o invitație către “Think Green” (Gândește Verde). La fel ca prima, a fost bazată pe o inspirație vizuală și olfactivă a bucătarului șef "Dirty Eel", inspirat nu de turnul umed și fumuriu al centrului Londrei ci, ne spune Bottura, de către anghilele canalelor "pline de nămol" din Modena. Nu în ultimul rând, a apărut o idee neașteptată, inspirată din cartea lui Gertrude Stein despre Picasso, care a luat literalmente publicul prin surprindere.

 

Apoi Bottura a vorbit despre inovare și convenții revoluționare, răsturnând așteptările și uimind publicul prin aventura într-un nou și neexplorat teritoriu, păstrând în același timp legătura strânsă cu Italia și aromele tradiționale datorită ideilor preluate din tradițiile culinare ale peninsulei de sud și de nord. Este o celebrare a italienescului, garantat prin marca Lavazza, care a făcut espresso-ul italian celebru în lume, și talentul de necontestat al lui Massimo Bottura în reinterpretarea celor mai autentice arome din patrimoniul culinar al Italiei într-un mod neconvențional.