• Tipăriți
  • Preferințe

CAFEAUA ȘI CAFEINA AFLAȚI MAI MULTE

Cafeina: cum funcționează și unde o găsim

Cafeina este un alcaloid găsit atât în semințele cât și în frunzele de cafea, ceai, cacao, cola și plante înrudite. O ceașcă de cafea conține aproximativ 50 mg de cafeină și acțiunea sa stimulatoare, care durează timp de una sau două ore după ce a fost baută, actionează la nivelul sistemului nervos cerebrospinal, intensificându-ne facultățile mentale, înlăturând somnolența, plictiseala, oboseala (inclusiv oboseala mentală) și depresia. Aceasta susține memoria, capacitatea de învățare, percepția și concentrarea, facilitând percepția stimulilor senzoriali; de asemenea, ameliorează durerile de cap și migrenele.

Comunitatea științifică este de acord asupra cantității de cafeină care poate fi consumată pe zi, indicând 300 mg/zi de cafeină pentru un adult, aceasta însemnând aproximativ 4-5 mg de cafeină per kg corp pe zi: o persoana cântărind 70 kg (154 lb) = 4.5 x 70 = 3150 mg.

Pentru a va face o idee despre ceea ce înseamnă în termeni de dozaj, acestea sunt cantitățile de cafeină conținute în cele mai cunoscute băuturi/alimente: Espresso sau cafea mocha 40-80 mg pe ceașcă; Cafea la filtru 115-120 mg pe ceașcă; Cafea instant 65-100 mg pe ceașcă; Cafea decofeinizată < 5 mg per cup; Cappuccino 70-80 mg pe ceașcă; Ciocolată 30-40 mg la un baton de 60g; Ceai verde 40-50 mg pe ceașcă; Băuturi Cola 35-50 mg pe doză; Băuturi energizante cu cafeină sau guarana 50-100 mg.