120 de ani de momente de neuitat
Istoria noastră, la fel ca toate istoriile, este creată din emoţii, obstacole, schimbări importante şi salturi în viitor.

Astăzi, noi dorim sa ne rescriem istoria prin momentele cheie care ilustrează abilitatea companiei noastre de a crea, de a inova şi de a creşte, în timp ce ramânem angajaţi responsabilităţii sociale.



Totul a început când
Luigi Lavazza a deschis
primul lui magazin alimentar
în San Tommaso, în Torino,
în 1895.

Imaginați-vi-l înconjurat de pungi de cafea cu origini diferite, ocupat să trieze amestecurile.

Luigi Lavazza a fost un bărbat cu un spirit anteprenorial, inventiv și pasionat de munca sa.

El a descoperit diferitele origini și caracteristici ale plantei de cafea și a studiat arta amestecurilor pentru a veni în întâmpinarea gusturilor clienţilor, creând astfel sortimentele.

Călătoria sa în Brazilia i-a permis să devină și mai conştient de întregul potenţial al băuturii, în timpul unei ere de schimbări majore.

Cafeaua Lavazza pe care noi o bem astăzi este rezultatul acestei idei: combinarea cafelei din diferite părţi ale lumii. Aceste tipuri de cafele sunt recoltate, procesate, amestecate pentru a crea multiple amestecuri diferite și echilibrate, și pentru a satisface gustul fiecăruia dintre noi.

Luând amploare:
de la un magazin alimentar
la o mică afacere.

S-a întâmplat imediat după primul război mondial când Torino era aglomerat, fabrica Lingotto a intrat în producție pentru Fiat, și băcănia Lavazza devine o afacere mică. Luigi Lavazza S.p.A. a fost creată în 1927, cu sediul central în Corso Giulio Cesare 65.

Luigi Lavazza, nevasta sa Emilia și copii Maria, Mario și Giuseppe, cunoscut ca Beppe, au fost cu toții prezenți. Ei au înființat compania Luigi Lavazza, cu un capital social de 1,500,000 de lire.

Notabil este faptul că doi dintre fondatori sunt femei, Emilia și Maria.

Lavazza a început atunci sa cucerească regiunea Torino, datorită flotei auto si a rețelei de vânzări create.

În aceeași perioadă Lavazza a început să folosească Pergamin/pergament: un pachet cu două straturi de hârtie care păstrează aroma cafelei. Aceasta a permis gospodăriilor să cumpere cafea în cantități mai mari și să o poată păstra acasă mai multe zile. Acesta a fost primul pas către pachetele de Lavazza pe care le găsim în magazine astăzi.

Recuperarea de după
Al Doilea Război Mondial

Italia a devenit republică în 1946. Războiul a ajuns într-un final la sfârșit, împreuna cu o perioadă de embargo-uri pe importurile de cafea.

Mario, Beppe și Pericle Lavazza au avut intuiția corectă și au decis că ar trebui să specializeze compania în vânzarea cafelei, fără să iasă în pierdere, dar într-un pachet care sa poarte marca companiei.

Primul logo Lavazza datează din 1946, și a fost creat de către Aerostudio Borghi în Milano. Litera “A” centrală, mai mare decât celelalte litere, ne identifica încă și astăzi.

În mod similar, în Italia, suntem identificați până în ziua de azi după seria de reclame TV “Paradiso Lavazza”, reclame care își au originea în primul slogan publicitar “Paradiso Lavazza in Tazza" (cafeaua Lavazza, paradisul într-o ceașcă) din 1950.

Cafeaua pe care o cumpăram azi se regăsește încă
în pachete vidate
Prima data când a fost ambalată astfel
a fost în 1950.

Pentru prima dată, cutia pentru ambalare în vid a fost folosită pentru a păstra aroma de cafea. Asta a făcut posibilă conservarea pe termen lung, și astfel distribuția pe scara largă.

Prin urmare memorabila “Miscela Lavazza ”(Amestec Lavazza).

Emilio Lavazza, fiul lui Beppe, s-a alăturat firmei în 1955, contribuind cu ideile lui clare și inovatoare.

Lideri în Italia
pentru a deveni cei mai mari
în Europa

Era 1957 și Italia trecea printr-un moment de prosperitate economică.

În sediile din Corso Novara, Lavazza și-a construit marea sa fabrica. Sistemul inovator și mai eficient de procesare pe verticală făcea posibilă manevrarea a peste 40,000 kg de cafea pe zi, asta fiind absolut inovator pentru Italia

Doi ani mai târziu, în 1959, am lansat prima cafea Lavazza decofeinizată, DEC.

Creșterea noastră industrială a continuat cu deschiderea, în 1965, a celei mai mari fabrici de prăjire din Europa, în Settimo Torinese.

Noi idei
pentru a supraviețui crizei.

Anii 70 au marcat o perioadă dificilă pentru economia italiană, moment în care și consumul de cafea a scăzut

Tocmai în perioadele de criză inovația este necesară.

După Pergamin/pergament și cutia metalică, pachetul în vid a adus aroma deplină a cafelei Lavazza în casele italienilor. Prima cafea împachetată astfel pentru vânzarea cu amănuntul, în 1971, a fost Qualita Rosa care este și astăzi una dintre amestecurile preferate.

Și asta nu este tot. Cea mai mare școală a cafelei existentă și astăzi a fost creată în timpul acelei perioade, în 1979, numită Centrul Luigi Lavazza pentru studii și cercetare a cafelei.

Astăzi, Centrul de Training Lavazza continuă să ofere formare profesională și să promoveze inovarea și diseminarea culturii expresso în întreaga lume.

Expresso-ul nostru
în birourile din lumea întreagă.

Astăzi suntem obișnuiți să bem cafea nu numai în cafenele, ci și de la automatele de cafea din birouri și din spațiile publice, sau folosind cafetierele automate de acasă.

Dar nu a fost mereu așa.

În 1989, sectorul de vânzare a fost format din sistemul Lavazza Espresso Point: o mașină expresso care folosește o capsulă de cafea pre-împachetată per porție.

Dar asta nu a fost tot. După formarea primei filiale străine, în Franța în 1982, a fost înființată și în Londra, în 1990, Lavazza Coffees Ltd. pentru a răspândi cafeaua italiană în UK.

Pasiunea noastră, dincolo de cafea
artă, fotografie și design.

Haideți să facem un pas înapoi în istoria noastră și să ne întoarcem în anii `40, când Beppe Lavazza urma cursurile asociației artistice Circolo degli Artisti din Torino. Aici a ajuns să cunoască artiști cărora le-a cerut să facă design-ul faimoaselor colecții de autocolante.

Această pasiune este încă prezentă și azi în ADN-ul nostru.

În 1992, primul calendar Lavazza a fost creat în urma întâlnirii lui Giuseppe Lavazza cu Helmut Newton.

A fost realizat în alb negru, a apărut în Paris și Montecarlo și a expus într-un limbaj nou relația dintre Lavazza și cafea.

Un angajament s-a născut
odată cu compania noastră.

Anul 2004 a trăit inaugurarea Fundației lui Giuseppe și Pericle Lavazza, o organizație non-profit care urmărea îmbunătățirea condițiilor de viață umane în țările cultivatoare de cafea. Cel mai important proiect - care încă continuă și azi - este numit Tierra.

Datorită proiectului Tierra am îmbunătățit permanent, în opt țări, condițiile de trai a mai mult de 3,000 de cultivatori de cafea, stimulând creșterea economică, îmbunătățirea stilului lor de viață și introducerea unor noi tehnici agricole, ecologice și profitabile

Noul sistem Lavazza BLUE pentru birouri a fost, de asemenea, lansat în acel an. Noul sistem expresso a fost caracterizat de inventarea capsulei auto protejate, patentate de Lavazza.

Rezultatele concrete
ale Raportului de Sustenabilitate

Cu Raportul de Sustenabilitate din 2012 am ilustrat rezultatele angajamentului nostru în domeniu.

De-a lungul ultimilor ani, am lansat un program destinat evaluării performanțelor de mediu ale diverselor produse cheie. Abordarea noastră îmbrățișează cafeaua verde, etapele de prelucrare în țările de origine și instalațiile de producție în Italia, ambalare, mașinile de cafea, expedierea materiei prime și a produselor finite.

Continuam să reducem impactul asupra mediului la fiecare nivel al procesului de producție.

Un salt în viitor:
primul expresso în spațiu.

În 2004, calendarul Lavazza a pus accent pe cafea, cu fotografii ale lui Thierry Le Gouès, inspirate de Barbarella și imaginile pop și science fiction ale anilor '60 și '70.

10 ani mai târziu am transformat acest vis în realitate, ducând efectiv expresso-ul italian în interiorul Stației Spațiale Internaționale, în colaborare cu Argotec și Agenția Spațială Italiană (ASI).

În același an am văzut rezultatele unui alt proiect unic, în parteneriat cu Illycaffè am descoperit succesiunea genomului cafelei Arabica.

Astăzi, pentru a celebra 120 de ani de istorie, luăm parte la Expo 2015 unde prezentăm prima capsulă compostabilă patentată de Lavazza pentru prepararea unui expresso italian perfect, cu respect asupra mediului înconjurător.