• Tipăriți
  • Preferințe

ÎNCĂ ÎN CREȘTERE

Lavazza s-a impus ca lider al pieței italiene de vânzare cu amănuntul

Înființată în 1895, compania din Torino a fost deținută de familia Lavazza timp de patru generații.

Lavazza este una dintre cele mai importante întreprinderi de prăjire a cafelei din lume, lider în Italia, cu o cotă de aproximativ 41% din piața de retail în funcție de valoare.

Lavazza astăzi:
O cifră de afaceri de peste 1,9 miliarde de euro (Raportul Anual 2016)

  • Peste 90 de ţări din întreaga lume în care Lavazza este prezentă cu filiale directe Lavazza şi o reţea extinsă de distribuitori;
  • Peste 3.000 de angajați;
  • 6 unități de producție, care includ: 3 din Italia (Torino, Gattinara şi Pozzilli), instalația Carte Noire din Lavérune, Franţa şi două hub-uri (unul în Brazilia şi un al doilea în India, care deservesc piaţa locală);
  • Peste 50 de Training Centers în întreaga lume, în care peste 30,000 de oameni sunt instruiţi în fiecare an;
  • Mai mult de 25 de ani de tradiţie în producţia şi comercializarea de sisteme şi produse pentru segmentul de cafea porţionată;
  • 60,3 % din venituri sunt generate de pieţele din afara Italiei (Raportul Anual 2016);
  • 27 de miliarde de cești de cafea Lavazza consumate anual la nivel mondial.

Un grup multibrand
Compania s-a impus ca unul dintre producatorii italieni cu cea mai mare credibilitate în străinătate, datorită unei viziuni bazate pe un dialog constant între tradiție si inovație.

În ultimii ani, grupul Lavazza s-a angajat într-un proces de dezvoltare internaţională care vizează consolidarea independenţei sale şi a capacității de a concura la nivel global.

Concret, compania a finalizat câteva tranzacţii importante: MERRILD, o marcă lider în segmentul de retail din Denmark din Țările baltice, s-a alăturat Grupului Lavazza în 2015. În același an, grupul a achiziţionat, de asemenea, activităţile de distribuţie pentru produsele Lavazza de la partenerul său local din Australia, inființând o nouă filială la Melbourne.

Pe 29 februarie 2016, CARTE NOIRE a devenit parte a grupului Lavazza, adăugând capacităţi industriale firmei prin unitatea de producţie Carte Noire din Lavérune, care este situat în regiunea Occitanie. Această tranzacţie importantă a permis companiei Lavazza să adopte o poziţie de conducere strategică în Franţa; aceasta este una dintre primele cinci piețe de cafea din lume şi acum a doua piaţă a companiei. Succesul fuziunii celor două companii se datorează valorilor comune şi istoriei, expertizei comune şi unei abordări sinergice a inovării, pe lângă poziţionarea pe piaţă deosebit de complementară, canalele de distribuție şi clienţii cheie.

În conformitate cu globalizarea companiei şi strategia sa de poziţionare premium, Grupul Lavazza a achiziționat KICKING HORSE COFFEE în 24 mai 2017. Lanţul canadian este un lider pentru cafeaua organică şi fair trade pe piaţa nord-americană. Tranzacţia i-a permis companiei Lavazza să cumpere 80 % din capitalul societății.

Training Center Network
Valorile distinctive ale brand-ului Lavazza sunt mai ales calitatea și inovația. Prin urmare, Lavazza a creat Training Center Network, o reţea internaţională de peste 50 de centre de formare din lume, unde aproximativ 30.000 de utilizatori în fiecare an, cum ar fi clienții, jurnaliștii și liderii de opinie, pot să învețe cum sa facă un espresso excelent şi să studieze tot ce se poate studia despre cafea la un nivel mai amănunțit.

Descărcați Raportul Anual 2016.