ÎNAPOI
10 minute
Open Art

Lisa Hoke colorează Nuvola cu arta ei

Publicat la 24 aprilie 18

A venit de la New York și, pentru prima sa lucrare în Italia, i-am oferit un perete mare de culoare albă la parterul Nuvola și o mulțime de cutii cu pachete de cafea pline și goale.

 

Lisa Hoke este o artistă americană celebră pentru instalațiile sale uriașe în culori puternice și picturile care nu pot fi cuprinse de rame lor. Ea a acceptat să lucreze pentru noi la sediul nostru unde este expusă lucrarea sa „Dolce Croma”.

 

Când și-a terminat opera de artă, i-am luat un interviu. Iată ce a avut de spus despre colaborarea cu Lavazza. 

 

- Deci Lavazza te-a abordat din senin cu cererea lor pentru Nuvola. Cum ai abordat această provocare?

 

Mi s-a părut foarte interesantă de la început și m-am apucat să studiez compania: istoria, noul sediu, sustenabilitatea, cafeaua, originile de companie de familie... colaborările cu artiștii; am înțeles imediat că acesta este un mediu solicitant, care poate fi o sursă de inspirație. Am fost plăcut surprinsă de faptul că nu am fost rugată să produc un tablou înrămat, ci o creație conceput special pentru noul showroom al sediului. De atunci am știut că totul va fi bine!

 

Proiectul a încorporat toate elementele care îmi plac: o echipa uimitoare care să mă susțină, spații mari și toată libertatea artistică de care am nevoie pentru a lucra. M-aș fi dus cu foarfece și capsator în mână, cu șase până la opt săptămâni la dispoziție pentru a construi la fața locului, fără întârzieri.

 

Când am ajuns la Nuvola, toate materialele de ambalare posibile erau deja pregătite. Role uriașe de staniol utilizat pentru pungi de cafea; cutii pline cu ambalaje imprimate care nu erau încă asamblate; sute de borcane asortate; și capsule de cafea colorate, din plastic, atât pline, cât și goale! Uau.

 

Scări, schele, mese, unelte: tot ceea ce aveam nevoie pentru a începe lucrul. Acest lucru a însemnat că am avut parte de libertate artistică chiar de la început, am putut să mă concentrez exclusiv pe procesul creativ.

 

„Dolce Croma” nu ar fi existat fără dedicația tuturor celor implicați în acest proiect. Ajutorul lor a fost crucial, de la început până la sfârșit.    

 

04-Lavazza-Magazine-articolo-Open-Art-Lisa_Hoke-img02-dx-v2
04-Lavazza-Magazine-articolo-Open-Art-Lisa_Hoke-img02-dx

 

- Cum a luat naștere ideea de a folosi pachete Lavazza și cum ai pus-o în practică?


Lavazza a venit la mine cu ideea de a folosi ambalajele lor pentru a trece în revistă istoria companiei și a imagina viitorul acesteia. Operele mele murale anterioare au fost create folosind piese aruncate din ambalaje din carton reciclat: în acest fel materialele aveau un caracter imprevizibil și aleatoriu. Mi-a plăcut ideea acestei noi provocări, care a provenit de la cantitatea uriașă de materiale imprimate.

 

Numai după ce am început să lucrez zilnic am reușit să simt materialele. Am folosit panglică subțire pentru a desena pe pereți, creând o bază pentru un desen în mișcare. Am avut doi asistenți care au trebuit să taie și să taie timp de șase săptămâni. Tăieturile și colecția de culori mi-au oferit o paletă de la care să pornesc.  De acolo, am reușit să schimb contextul cromatic și să-l folosesc pentru a dezvolta ritmuri și teme noi.

 

Am fost la fel de surprinsă ca și ceilalți atunci când am descoperit că, cu cât decupajele erau mai mici și cu cât le împătuream și manipulam mai mult, cu atât formele rezultate erau mai spontane.

 

Acestea au fost apoi tăiate, lipite, capsate și fixate: unul dintre cele mai bune momente a fost când am găurit și fixat borcanele de cafea Lavazza direct pe perete. Astfel, acestea au creat un arc, balansând perfect staniolul, aluminiul și cartonul. 

 

 

 

Imaginile rezultate provin din ambalajul unic și complex, culorile locale și calitățile din care m-am inspirat, selectându-le și adaptându-le la viziunea mea personală. Când le-am împărțit pe culori, am putut să analizez fiecare element, centimetru cu centimetru. Le-am eliberat de funcția lor originală, transformându-le în elemente care alcătuiesc ceva nou, forțând-le să acționeze.

 

Structura sa generală este abstractă. Cu toate acestea, în colțul din stânga sus este evidentă prezența blândă a unui copac. Inspirația nelimitată pe care am dobândit-o de la designul de produs fantastic a reprezentat baza, punctul de plecare pentru proiect.

 

Una dintre cele mai antrenante părți ale lucrului meu zilnic cu Lavazza a fost asumarea acestei lucrări care părea să se concretizeze încetul cu încetul. Uneori, momente de activitate se întâmplau lent, apoi brusc, se dovedeau necesare. Fiecare decizie creativă a fost legată de activitatea din ziua precedentă, în timp ce acum pare a fi o lucrare integrată.

 

- Lucrarea ta pentru Nuvola va fi văzută de angajații Lavazza în fiecare zi. Ce mesaj vrei să le comunici?

 

Nu am un mesaj. Mai degrabă, sper că am creat o operă de artă care confirmă importanța fundamentală pe care o aloc gesturilor aparent modeste, care, atunci când sunt repetate, capătă putere și identitate.

 

Secretul, care este revelat încet, este că observatorul știe exact la fel de mult ca și mine: totul este în fața ochilor săi. Munca lor este, de asemenea, o parte din a mea și istoriile noastre se întrepătrund.

 

- Lisa, poți să desenezi primul lucru care îți vine în minte dacă spunem cuvântul „cafea”?

 

Am găsit alte articole care ar putea să vă intereseze...

REVISTA
Regina Nefertari se ridică din nou la Muzeul Ermitaj din Sankt Petersburg

Open Art

AFLAȚI MAI MULTE
REVISTA
Cine este în spatele TOILETPAPER: Maurizio Cattelan

Open Art

AFLAȚI MAI MULTE
REVISTA
Lisa Hoke colorează Nuvola cu arta ei

Open Art

AFLAȚI MAI MULTE
REVISTA
Muzeul Guggenheim din New York își deschide ușile pentru vizionari

Open Art

AFLAȚI MAI MULTE
REVISTA
„Luce Filante” iluminează Veneția – Guggenheim

Open Art

AFLAȚI MAI MULTE
REVISTA
Art & Culture

Manifestul

AFLAȚI MAI MULTE