Cultura cafelei pentru cultura familiei
Provocarea

Uganda, pe lângă faptul că este locul de naștere al cafelei Robusta, are și cea mai tânără populație din lume, cu 78% din locuitori având sub 30 de ani.

Aproximativ un milion și jumătate de familii se bazează pe producția de cafea ca principală sursă de venit. Cu toate acestea, din cauza recoltelor slabe și a lipsei serviciilor cheie, cum ar fi gestionarea tranzacțiilor, veniturile rămân foarte scăzute în comparație cu potențialul lor, la fel ca și competitivitatea produsului pe piață. În plus, problema culturală a aprecierii slabe a muncii femeilor contribuie la gestionarea ineficientă a resurselor la nivel de familie.

Obiectivele
Sprijinirea dezvoltării profesionale a 8.000 de fermieri și a familiilor acestora.

Creșterea competitivității sectorului cafelei prin profesionalizarea fermierilor.
Răspunsul

Fundația Lavazza participă la un proiect al International Coffee Partners, în urma căruia aproximativ 10.000 de fermieri sunt instruiți cu privire la bunele practici agricole.

De asemenea, promovează accesul pe piață prin marketing și creșterea puterii contractuale.

Proiectul este axat, de asemenea, pe abordarea problemei legată de discriminarea între sexe: pentru a o soluționa, sunt realizate activități de consolidare a rolului femeilor, precum și implicarea familiilor lor, pentru a le face să înțeleagă importanța colaborării în relațiile de familie.