Lavazza: un secol în lumina reflectoarelor

Lavazza a adoptat întotdeauna o abordare inovatoare față de publicitate.
Strategia de imagine a mărcii, adoptată pe parcursul anilor, este un amestec profesionist de comedie tradițională italiană și de viziune nouă, de ultimă generație.

Zi după

zi

2005 - Today
De la terenurile de tenis până la lumea gastronomiei, în timp ce căutăm raiul, suntem întotdeauna preocupați de moștenirea noastră. Pasiunea pentru tenis, munca alături de chefi celebri, amestecuri care câștigă inimi în SUA și legendara saga italiană Paradiso: întreaga bogăție Lavazza este prezentată într-o serie de campanii publicitare de succes.
2017
Cafeaua: o rețea de socializare autentică

Noua reclamă Born social sărbătorește băutura care reprezintă cel mai bine Italia și stilul de viață italian în întreaga lume. Exact cum a spus Luigi Lavazza: „Cafeaua nu este o simplă băutură, nu este ‹‹doar o cafea››: este o modalitate de a petrece timp împreună.” Și de aceea reclama Born social se axează pe natura universală a cafelei italiene, pe capacitatea acesteia de a conecta oamenii, precum și pe importanța socializării, ca o valoare tipic italienească pe care o recunoaște oricine din lume.
2016
O nouă stea în Paradiso

Vânturile schimbării bat în Paradiso, datorită unei celebrități care apare în reclamă: actorul italian de comedie Maurizio Crozza. Un arhitect bizar care vrea să renoveze Raiul și un magnat chinez care dorește să achiziționeze tărâmul ceresc sunt doar două dintre personajele pe care el le joacă în campania Paradiso
2016

I’m back: Andre Agassi se întoarce pe terenul de tenis


Campania I’m back marchează revenirea oficială a lui Andre Agassi la US Open, într-un rol caritabil alături de Lavazza, companie parteneră a turneelor de mare șlem. Ca parte a acestei campanii inovatoare, 150 de persoane care seamănă cu Agassi, îmbrăcate în stilul anilor 1980, cutreieră străzile New York-ului și se reunesc într-un flash-mob. Întoarcerea legendarului jucător, precum și prezența companiei Lavazza la toate cele patru turnee de mare șlem este anunțată prin lansarea campaniei I’m back, precum și prin intermediul unei platforme online concepute special pentru această ocazie.

2015
There’s more to taste

There’s more to taste: Acesta este mesajul pe care Lavazza îl transmite iubitorilor de cafea la nivel mondial, în timpul campaniei sale internaționale din 2015, care marchează cea de-a 120-a aniversare a mărcii. Reclama, regizată de Jean-Pierre Jeunet (regizorul filmului Amélie), spune povestea lui Luigi Lavazza explorând țările în care se cultivă cafea, precum și preocupările sale ulterioare în domeniul creării amestecurilor de cafea. Remarcabilul dublaj îi aparține lui Sergio Castellitto, care, în scena de final a anunțului, recită cuvintele care l-au inspirat pe tânărul antreprenor Luigi Lavazza: „În viață, există întotdeauna ceva nou de descoperit.”
2014
From Italy with passion

Campania internațională From Italy with passion se axează pe espressoarele Lavazza A modo Mio. Reclama spune povestea unui barista italian care, în momentul în care aude sunetul de pornire al unui espressor A Modo Mio, pornește la drum cu o tavă și cu o ceașcă de cafea în mână, de la cafeneaua San Tommaso 10 din Torino, Italia (locul unde a început povestea Lavazza). Acesta se plimbă prin diverse orașe italiene, colectând experiențe, bucurie și arome de Bel Paese și ducând aceste valori – împreună cu cea mai bună cafea – peste tot în lume.
2013

Buongiorno, America!


Nu există vreo modalitate mai bună de a te trezi și de a spune „Bună dimineața” decât cu o cafea italiană Lavazza. Și nu doar în Italia. Din septembrie 2013, pasiunea pentru cafeaua și excelența italiene a ajuns în casele americanilor cu o nouă gamă de amestecuri. Buongiorno America: there’s a new coffee in town (Buongiorno America: a sosit o cafea nouă în oraș) este campania publicitară lansată în marile reviste, ziare și site-uri web din America.

2012

Haute Cuisine, exquisite coffee


Lavazza își continuă colaborarea cu chefi renumiți: Massimo Bottura, Antonino Cannavacciuolo și Davide Oldani apar într-o serie de clipuri video online, „Conversations on Flavour and Design Around a Cup of Coffee”, enumerându-și abordările diferite și personale asupra amestecurilor A Modo Mio.

2012

Welcome, Enrico


Campania Paradiso este actualizată încă o dată, primindu-l pe Enrico Brignano în peisajul său ceresc. Este prima apariție a vedetei ca ambasador al unui produs într-o reclamă TV. Brignano, aflat la apogeul carierei sale, aduce un suflu proaspăt care propulsează evoluția naturală a celei mai lungi și mai iubite campanii TV din Italia.

2005

Carmencita 2.0


Carmencita revine pe micile ecrane alături de un sitcom cult cu 12 episoade. Curajos, ironic, plin de personalitate și umor, sitcomul este o cale originală și eficientă de a atrage atenția asupra mărcii, contextul necomercial crescându-i și mai mult valoarea. Sitcomul a sprijinit și lansarea amestecului Carmencita.

Noi obiective
1980-1999
Lavazza se aventurează în afara granițelor Italiei, ducând mesajul său peste tot în lume: un mesaj transmis de vedete precum Luciano Pavarotti, Monica Vitti și Maria Grazia Cucinotta.
1995
Campania Paradiso


Cafeaua face ca orice lucru să fie mai bun – chiar și raiul. Aceasta este ideea din spatele noii campanii Paradiso, avându-i în rolurile principale pe Tullio Solenghi și pe Riccardo Garrone, drept Sfântul Petru. Regizorii i-au adăugat pe Gabriele Salvatores (Cinema Paradiso) și pe Alessandro D'Alatri (Americano Rosso).
1995-1999

Europa vorbește italiană


Lavazza continuă campaniile de publicitate internaționale:
  – În Franța, cu campania cu postere Bel Canto.
  – În Germania, cu campania Wie in Italien .
Lavazza lansează prima sa campanie la nivel european, conectând marca cu valorile pe care le împărtășește cu țara sa de origine și prezentând Lavazza ca o mică înghițitură de Italia. Campania include două reclame TV și patru anunțuri în presă.

1993-1994

Noi ambasadori ai mărcii


Lavazza dezvoltă o varietate de campanii TV, cu scopul de a atrage atenția asupra mărcii și de a continua expansiunea acesteia. Încă o dată, tema este stilul italian: în Germania, campania Soul of Espresso; în Elveția, L'italiano vero; în Regatul Unit, The Italian expression for coffee; în Franța, o adaptare a campaniei Lavazza din Italia care îi are ca protagoniști pe Luciano Pavarotti și pe Monica Vitti. După 17 ani cu marele Nino, Lavazza își schimbă strategia de comunicare. Sunt aleși patru ambasadori ai produsului, pentru a evita comparațiile directe cu Manfredi: Luciano Pavarotti, Monica Vitti, Giorgio Forattini și Bud Spencer.

1982-1992

Linii câștigătoare


Sunt lansate primele campanii internaționale de presă și de publicitate TV ale Lavazza. Sloganul Italy's favourite coffee conectează în mod clar marca Lavazza cu tema stilului de viață italian. Doar câțiva ani mai târziu, este lansat produsul Crema e Gusto, prezentat, ca întotdeauna, de Nino Manfredi. Această lansare este însoțită de un nou slogan: Crema e Gusto. Orice moment este momentul perfect. Lavazza este acum lider de piață în Italia.

Primele

zile

1946-1979
Lavazza pornește într-o explorare a lumii comunicării, în Italia.
De la logo-ul său iconic, la comicul Carosello și până la alegerea lui Nino Manfredi ca fiind ambasadorul perfect pentru valorile mărcii.
1977

Doamnelor și domnilor: Nino Manfredi


Lavazza își schimbă strategia de publicitate, pentru a consolida marca, utilizând un nou format de campanie TV, adăugând influența ambasadorilor de brand pentru a sprijini narațiunea: Nino Manfredi, o personalitate iubită și o celebritate în cel mai bun sens al cuvântului. Manfredi este întruchiparea cafelei Lavazza până în 1993.
Sloganurile campaniei au devenit limbaj comun datorită frazelor memorabile:
Cafeaua e o plăcere, iar dacă nu e o cafea bună, care-i plăcerea?
Cafeaua Lavazza. Cu cât se duce mai multă în jos, cu atât mai mult te ridică!

1965

Carosello


Lavazza își lasă amprenta pe Carosello, cel mai popular show din primii ani de televiziune italiană, cu o serie de reclame TV memorabile. Desenele animate Paulista își fac prima apariție, iar Caballero Misterioso și Carmencita, cu rimele și spaniola lor comică, au devenit instantaneu nume care se aud în toate casele: aventurile lor continuă până în 1975.

1946-1950
Nașterea unei mărci inconfundabile

Frații Lavazza lansează prima cafea de marcă. Este creat logo-ul Lavazza și este luată o decizie importantă de marketing: vânzarea amestecului Lavazza în pungi preambalate pe care este imprimat logo-ul Lavazza, cu scopul de a promova direct imaginea mărcii. Sloganul primei campanii Lavazza este Miscela Lavazza... Paradiso in tazza. (Lavazza... Raiul într-o ceașcă).