Lavazza România - Când publicitatea face istorie

Lavazza este o companie care a adoptat întotdeauna o abordare inovatoare față de publicitate.

Strategia de imagine a mărcii, adoptată pe parcursul anilor, este un amestec profesionist de comedie tradițională italiană și viziune nouă, de ultimă generație.

Zi după

zi

2005 – azi
De la terenurile de tenis până la lumea gastronomiei, în timp ce căutăm raiul, suntem întotdeauna preocupați de moștenirea noastră. Pasiunea pentru tenis, munca alături de chefi celebri, amestecuri care câștigă inimi în SUA și legendara saga italiană Paradiso: întreaga bogăție Lavazza este prezentată într-o serie de campanii publicitare de succes.
2017
Born Social, în 1895

Noua reclamă Born Social sărbătorește băutura care reprezintă cel mai bine Italia și stilul de viață italian în întreaga lume. Aşa cum a declarat Luigi Lavazza: „Cafeaua nu este doar o băutură, nu este doar o cafea, ci este un prilej de a ne aduna împreună”. Și, de aceea, reclama Born Social prezintă natura universală a cafelei italiene care conectează oamenii, precum și importanța socializării ca o valoare tipic italienească pe care o recunoaște oricine din lume.
2016
O nouă stea în Paradiso

Vânturile schimbării bat în Paradiso, prin intermediul unei noi declarații de impact adusă de contribuția actorului italian de comedie Maurizio Crozza. Un arhitect bizar care dorește să reînnoiască paradisul şi un mogul chinez care dorește să cumpere cerul sunt doar câteva dintre personajele pe care le joacă în campania Paradiso.
2016

I’m back: Andre Agassi se întoarce


Campania I’m back marchează revenirea oficială a lui Andre Agassi la US Open, într-un rol caritabil alături de Lavazza, companie parteneră a turneelor de mare șlem. O campanie inovatoare, care prezintă 150 de clone ale lui Agassi în stilul anilor ’80 pe străzile din New York, și un flash-mob cu cei 150 de Agassi. Videoclipul campaniei I’m Back a fost difuzat și a fost înfiinţată o platformă online pentru a comunica întoarcerea marelui jucător şi prezenţa cafelei Lavazza la toate cele patru turnee de mare șlem.

2015
There’s more to taste

There’s more to taste este invitaţia adresată de campania internaţională din 2015 iubitorilor de cafea cu ocazia celei de 120-a aniversări Lavazza. Anunţul, regizat de Jean-Pierre Jeunet (regizorul filmului Amélie), spune povestea fondatorului companiei, Luigi Lavazza, care a plecat să descopere ţările în care se cultivă cafeaua şi prezintă modul în care a început arta amestecurilor. Povestea este narată de celebrul Sergio Castellitto, care, în scena de final a anunțului, recită cuvintele care l-au inspirat pe tânărul antreprenor Luigi Lavazza: „În viață, există întotdeauna ceva nou de descoperit.”
2014
From Italy with passion

From Italy with passion este campania internaţională dedicată Lavazza A Modo Mio. Reclama prezintă povestea unui barista italian care, de fiecare dată când aude pornind un espressor Lavazza A Modo Mio, pleacă cu o tavă și o cească în mână, de la cafeneaua de la San Tommaso 10, din Torino, Italia, unde a început în 1895 povestea Lavazza. El se plimbă prin diferite oraşe italiene, adună experienţele, zâmbetele si aromele tipice Bel Paese și duce aceste valori în case din întreaga lume.
2013

Buongiorno, America!


Nu există vreo modalitate mai bună de a te trezi și de a spune „Bună dimineața” decât cu o cafea italiană Lavazza. Și nu doar în Italia. Din septembrie 2013, pasiunea pentru cafeaua și excelența italiene a ajuns în casele americanilor cu o nouă gamă de amestecuri. Buongiorno America: there’s a new coffee in town (Buongiorno America: a sosit o cafea nouă în oraș) este campania publicitară lansată în marile reviste, ziare și site-uri web din America.

2012

În spatele şorţului

 

Lavazza confirmă colaborarea cu bucătari celebri pentru proiecte gastronomice de top: Massimo Bottura, Antonino Cannavacciuolo și Davide Oldani prezintă videoclipurile online în care apar, „Conversations on Flavour and Design Around a Cup of Coffee”, menționând abordările diferite și personale asupra amestecurilor A Modo Mio.

2012

Welcome, Enrico


Campania Paradiso este actualizată încă o dată, primindu-l pe Enrico Brignano în peisajul său ceresc. Este prima apariție a vedetei ca ambasador al unui produs într-o reclamă TV. Brignano, aflat la apogeul carierei sale, aduce un suflu proaspăt care propulsează evoluția naturală a celei mai lungi și mai iubite campanii TV din Italia.

2005

Carmencita 2.0


Carmencita revine pe micile ecrane alături de un sitcom cult cu 12 episoade. Curajos, ironic, plin de personalitate și umor, sitcomul este o cale originală și eficientă de a atrage atenția asupra mărcii, contextul necomercial crescându-i și mai mult valoarea. Sitcomul a sprijinit și lansarea amestecului Carmencita.

Noi obiective
1980-1999
Lavazza se aventurează în afara granițelor Italiei, ducând mesajul său peste tot în lume: un mesaj transmis de vedete precum Luciano Pavarotti, Monica Vitti și Maria Grazia Cucinotta.
1995
Campania Paradiso

Cafeaua face ca orice lucru să fie mai bun – chiar și raiul. Aceasta este ideea din spatele noii campanii Paradiso, avându-i în rolurile principale pe Tullio Solenghi și pe Riccardo Garrone, drept Sfântul Petru. Regizorii i-au adăugat pe Gabriele Salvatores și pe Alessandro D'Alatri.
1995-1999

Europa vorbește italiană



Lavazza îşi continuă angajamentul faţă de publicitatea internaţională: campaniile internaţionale de publicitate:
  – În Franța, cu campania cu postere Bel Canto.
  – În Germania, cu campania Wie in Italien .
Lavazza lansează prima sa campanie la nivel european, conectând marca și valorile pe care le împărtășește cu țara de origine și prezentând Lavazza ca pe o mică înghițitură de Italia. Campania include două reclame TV și patru anunțuri în presă.

1993-1994

Espresso italian, reclame europene

Lavazza dezvoltă o varietate de campanii TV, cu scopul de a atrage atenția asupra mărcii și de a continua expansiunea acesteia. Tema este din nou stilul italian: în Germania, campania Soul of Espresso; în Elveția, L'italiano vero; în Marea Britanie, The Italian expression for coffee.

1993-1994

Un nou testimonial


În Franța, Lavazza a difuzat o adaptare a campaniei publicitare Lavazza din Italia cu Luciano Pavarotti și Monica Vitti. După 17 ani cu marele Nino, Lavazza își schimbă strategia de comunicare. Sunt aleși patru ambasadori ai produsului, pentru a evita comparațiile directe cu Manfredi: Luciano Pavarotti, Monica Vitti, Giorgio Forattini și Bud Spencer.

1982-1992

Linii câștigătoare

 

Sunt lansate primele campanii internaționale de presă și de publicitate TV ale Lavazza. Sloganul Italy's favourite coffee conectează în mod clar marca Lavazza cu tema stilului de viață italian. Doar câțiva ani mai târziu, este lansat produsul Crema e Gusto, prezentat, ca întotdeauna, de Nino Manfredi. Această lansare este însoțită de un nou slogan: Crema e Gusto. Orice moment este momentul perfect. Lavazza este acum lider de piață în Italia.

Primele

zile

1946-1979
Lavazza pornește într-o explorare a lumii comunicării, în Italia:
De la logo-ul său iconic, la comicul Carosello și până la alegerea lui Nino Manfredi ca fiind ambasadorul perfect pentru valorile mărcii.
1977

Doamnelor și domnilor: Nino Manfredi


Lavazza își schimbă strategia de publicitate pentru a consolida marca, utilizând un nou format de campanie TV și adăugând influența ambasadorilor de brand pentru a susține narațiunea: Nino Manfredi, o personalitate iubită și o celebritate în cel mai bun sens al cuvântului. Manfredi a fost personificarea cafelei Lavazza până în 1993.
Sloganurile campaniei au devenit limbaj comun datorită frazelor memorabile:
Cafeaua e o plăcere şi dacă nu este bună, unde e plăcerea? Mai multă cafea Lavazza, mai multă energie!

1965

Carosello

La lansarea televiziunii în Italia, spectacolul de publicitate Carosello era cel mai popular program. Lavazza şi-a pus și ea amprenta cu o serie lungă de reclame TV memorabile. Desenele animate Paulista își fac prima apariție, iar Caballero Misterioso și Carmencita, cu rimele și spaniola lor comică, au devenit instantaneu nume care se aud în toate casele: aventurile lor continuă până în 1975

1959-1962

Ce parfum, amigos!

Un poster cu aer sud-american, care combină cafeaua, căldura si dragostea și lansează prima cafea produsă industrial și distribuită la nivel naţional. La doi ani de la debut, carisma lui Paulista îl propulsează ca personaj principal într-o serie de videoclipuri comice.

1946-1950

S-a născut un brand nou

Frații Lavazza lansează prima cafea de marcă. Este creat logo-ul Lavazza și este luată o decizie importantă de marketing: vânzarea amestecului Lavazza în pungi preambalate pe care este imprimat logo-ul Lavazza, cu scopul de a promova direct imaginea mărcii. Sloganul primei campanii Lavazza este Miscela Lavazza... Paradiso in tazza. (Lavazza... Raiul într-o ceașcă).