
În 1982, Lavazza și-a deschis primul sediu în afara Italiei, în Vincennes, Paris. Și asta nu e tot: după apariția primei sucursale străine, Lavazza Coffees Ltd a fost înființată la Londra, în 1990, pentru a populariza cafeaua italiană în Marea Britanie. Emilio Lavazza a prezidat Federația europeană a Asociațiilor de Cafea Prăjită (European Federation of Roasted Coffee Associations – EUCA). Compania a început să privească întreaga Europă ca fiind o piață internă.
Sectorul de distribuție automată a luat naștere în 1989, odată cu sistemul Espresso Point Lavazza, un espressor care utilizează capsule monodoză preambalate de cafea. Totodată, compania a achiziționat brandurile Bourbon și Suerte.
În a doua jumătate a anilor '80, PR-ul a devenit internațional și, astfel, au fost lansate primele campanii în presa străină și pe canalele TV din străinătate. De la bun început, mesajul a combinat autenticitatea italiană și cafeaua espresso, prezentând peste granițe Lavazza ca fiind cafeaua preferată a italienilor.