ISTORIA NOASTRĂ

 

Povestea noastră, ca toate poveștile, este alcătuită din emoții, obstacole, schimbări importante și avânt care ne conduce în viitor.  

Să înceapă călătoria.


Povestea noastră a început în 1895, atunci când Luigi Lavazza a deschis primul magazin Lavazza pe Via San Tommaso din Torino. 

Era un om cu o inițiativă, inventivitate și o pasiune pentru muncă excepționale. 

Știți cum au apărut primele amestecuri Lavazza? Luigi a descoperit diferite origini și caracteristici ale mai multor tipuri de boabe de cafea și a studiat arta amestecării acestora pentru a satisface gusturile clienților săi. 

Apoi, mulțumită călătoriei sale în Brazilia, a avut ocazia să vadă potențialul băuturii într-o eră a schimbărilor majore. 

Cafeaua Lavazza pe care o bem astăzi este rezultatul unei combinații, create de Luigi, a mai multor boabe de cafea din diferite părți ale lumii.

Pe măsură ce afacerea a crescut, Luigi a fondat Luigi Lavazza SpA în 1927.

1927 – DE LA UN MAGAZIN LA O COMPANIE MICĂ


Compania Luigi Lavazza era formată din Luigi Lavazza, soția sa, Emilia, și copiii săi, Maria, Mario, Pericle și Giuseppe, acesta din urmă fiind cunoscut și sub numele de Beppe. La momentul respectiv, compania avea un capital de 1,5 milioane de lire.

În perioada acelor ani, Lavazza a implementat Pergaminul: un ambalaj care are două straturi de hârtie, ce păstrează întreaga aromă a cafelei. Acesta era ambalajul perfect pentru familiile care doreau sa cumpere cantități mai mari de cafea și primul pas către ambalarea Lavazza pe care încă o vedem în magazine astăzi.

1947 – LAVAZZA: ANII DE RENAȘTERE DE DUPĂ AL DOILEA RĂZBOI MONDIAL


În timp ce Italia a devenit republică, în 1946, Lavazza a supraviețuit războiului și anilor de embargo în privința cafelei.  

În anul 1947, a apărut prima siglă Lavazza, creată de Aerostudio Borghi din Milano. Litera centrală „A” era mai mare decât celelalte litere: o caracteristică de design emblematică, păstrată până în prezent.

1955 – ASCENSIUNEA LEGENDARULUI „AMESTEC LAVAZZA”


În 1955, Emilio Lavazza, fiul lui Beppe, s-a alăturat companiei cu idei inovatoare, iar contribuția sa a dat naștere legendarului „Amestec Lavazza”. 

Primul slogan al amestecului „Lavazza Paradiso in tazza” („Lavazza – Paradis într-o ceașcă”), a apărut în ziare și a fost difuzat la radio.

1957 – LAVAZZA DEVINE CEA MAI MARE COMPANIE DIN ITALIA


În timp ce Italia se bucura de o creștere economică uimitoare, Beppe și Pericle încep să mute producția la scală industrială. 

În acest timp, Lavazza a devenit cea mai mare companie din Italia din sectorul cafelei, o poziție pe care o menține până în ziua de astăzi, și era pe drumul de a deveni lider în Europa.

În 1959, în timpul Salonului Auto de la Torino, Lavazza a dezvăluit primul său bar mobil, proiectat de Boneschi: reprezenta un mod nou și original de a duce vorba cafelei noastre și de a permite oamenilor să se bucure de ea chiar și în aer liber.

Creșterea industrială a Lavazza a continuat cu inaugurarea celei mai mari fabrici de prăjire din Europa, în 1965, la Settimo Torinese.

1971 - LAVAZZA GĂSEȘTE NOI MODURI DE A DEPĂȘI CRIZA


Deși anii '70 au marcat o perioadă dificilă pentru economia Italiei, Lavazza nu a pierdut nicio bătălie. Compania a găsit noi modalități a depăși criza și s-a implicat în studii și cercetări pentru a continua să progreseze în spiritul inovației.

Amestecul Qualità Rossa a ajuns pe rafturi în pachete vidate noi, care au permis păstrarea integrității gustului și a aromei cafelei. 

În timp ce televizoarele deveneau „color”, Nino Manfredi devenea imaginea Lavazza în 1977 și a rămas ambasadorul companiei timp de 16 ani. 

Anii '80 – LAVAZZA AJUNGE ÎN BIROURILE DIN ÎNTREAGA LUME


În 1982, Lavazza și-a deschis primul sediu în afara Italiei, în Vincennes, Franța. 

După înființarea primei sucursale străine, Lavazza Deutschland GmbH a fost înființata în Frankfurt în 1987, urmată de Lavazza Kaffee în Viena în 1988, apoi Lavazza Premium Coffee Corp în New York City în 1989 și, în cele din urmă, Lavazza Coffee UK LTD în Londra, în 1990.

în tot acest timp, Emilio Lavazza a prezidat Federația Europeană a Asociațiilor de Cafea Prăjită (EUCA), iar compania a început să ia în considerare întreaga Europă ca piață domestică.

Între timp, PR-ul Lavazza a devenit și el internațional, lansând primele campanii la televizor și în presa străină. De la început, strategia noastră de comunicare îmbina autenticitatea italiană și cafeaua premium.

Anii '90 - PASIUNILE LAVAZZA GĂSESC NOI FORME DE EXPRIMARE


Emilio Lavazza a moștenit pasiunea pentru artă și design de la Beppe Lavazza și în 1995, prietenia și colaborarea sa cu Armando Testa a dus la crearea celei de-a cincea sigle Lavazza. 

După achiziționarea brandurilor Bourbon și Suerte, Lavazza a lansat amestecul Gualtiero Marchesi în 1992. Acesta a fost primul pas către ce urma a fi o colaborare stabilă cu bucătari chefi extraordinari.  

Anul 1993 a marcat nașterea primului Calendar Lavazza. Un proiect care își are originea într-o întâlnire dintre Giuseppe Lavazza și Helmut Newton. Calendarul era alb-negru, a fost realizat în Paris și Monte Carlo și a transmis legătura profundă între compania din Torino și cafea. 

2004 -ANGAJAMENTUL LAVAZZA PENTRU PROIECTE DE RESPONSABILITATE SOCIALĂ


Fundația Giuseppe e Pericle Lavazza, un ONG, ia naștere cu misiunea de a îmbunătăți a condițiile de trai din țările producătoare de cafea. 

În același an, am lansat ¡Tierra!, amestecul care care este epicentrul angajamentului companiei față de sustenabilitate.

Prin această inițiativă importantă, Lavazza a îmbunătățit treptat condițiile de trai pentru peste 3.000 de fermieri din opt țări, prin încurajarea creșterii economice, creșterea nivelului de trai și introducerea de tehnici agricole noi, mai sustenabile și mai profitabile.

Steve McCurry a realizat un fotoreportaj cu privire la acest proiect, care a început în Honduras, Columbia și Peru, însă s-a extins în șase țări.

2012 - RAPORTUL DE SUSTENABILITATE A PREZENTAT REZULTATE CONCRETE


În 2012, compania a făcut promisiunea  angajamentului pentru sustenabilitate și, utilizând  metodologia privind Evaluarea ciclului de viață, a început un drum către evaluarea performanței de mediu a câteva dintre serviciile și produsele sale cheie, inclusiv, dar fără limitare, la:

  • Materii prime
  • Metode de procesare a cafelei în țările de origine și în fabricile din Italia
  • Ambalare
  • Automate de cafea
  • Metode de transport a materiilor prime, precum și a produselor finite
  • Eliminarea produselor utilizate.

Lavazza a fondat proiectul Lavazza ¡Tierra!. Proiectul, care se extinde și în Brazilia, India, Peru și Tanzania, a implicat un număr tot mai mare de fermieri și de comunități din mediul rural. 

2015 - LAVAZZA SĂRBĂTOREȘTE CEA DE-A 120-A ANIVERSARE


În 2015, cafeaua espresso italiană a urcat la bordul Stației spațiale internaționale. Împreună cu Agenția Spațială Italiană (ASI), Lavazza și Agrotec au dezvoltat ISSpresso, primul automat de cafea în spațiu. Acesta a fost un vis împlinit din calendarul 2004  creat de Thierry Le Gouès în care a portretizat cafeaua în spațiu.

Calendarul din 2015, realizat împreună cu Slow Food și conceput de Steve McCurry, reprezintă o călătorie fotografică în povestirile privind eroismul de zi cu zi al Earth Defenders: 12 portrete ale femeilor și bărbaților care în fiecare zi își apără cu curaj, mândrie și dăruire proiectele din Africa.  

Odată cu publicarea primului Raport de sustenabilitate al Lavazza, Grupul a prezentat abordarea sa integrată de CSR în toate zonele afacerii, în 2015. În acest timp,  Lavazza a finanțat și cercetarea privind genomul cafelei Arabica.

2016 - LAVAZZA SE EXTINDE ÎN FRANȚA


În 2016, Lavazza achiziționează Carte Noire, lider pe piața franceză de retail a cafelei și integrează unitatea de producție Lavérune . Drept urmare, Franța a devenit a doua cea mai importantă piață pentru Grupul Lavazza, după Italia.

2017 - LAVAZZA SE EXTINDE ÎN SECTORUL B2B


În 2017, Lavazza deschide primul Flagship Store Lavazza în Piazza San Fedele din Milano.

În tot acest timp, Lavazza continuă să se extindă mai mult, achiziționând câteva companii internaționale din sectorul cafelei.  Mai întâi, achiziționează compania canadiană, lider în sectorul cafelei organice din America de Nord – Kicking Horse Coffee, apoi compania franceză activă în sectorul OCS – Espresso Service Proximité și, în final, compania italiană specializată în distribuția la domiciliu și vânzarea sistemelor de capsule pentru espresso – Nims. 

În același an, Grupul Lavazza a integrat unitatea de producție Invermere și s-a înscris oficial pentru respectarea celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă stabilite în agenda pentru 2030 a Națiunilor Unite.

2018 - LAVAZZA CONTINUĂ SĂ SE DEZVOLTE ÎN ITALIA ȘI PESTE OCEAN


În aprilie 2018, este inaugurat noul sediu central Lavazza, Nuvola. Până în prezent, această clădire, aflată în orașul natal al Lavazza, Torino, rămâne manifestarea fizică a statutului global al Grupului.

În acest an, Lavazza achiziționează compania australiană, Blue Pod Coffee Co., specializată în distribuția sistemelor de preparare a cafelei espresso prin canalul OCS, precum și afacerea Mars Drinks, cunoscute acum sub denumirea de Lavazza Professional. Mulțumită sistemelor sale Flavia și Klix, afacerea din urmă va ocupa o poziție importantă pe piață, în sectoarele OCS și de automate în Statele Unite, Europa și Japonia. 

Ca rezultat al acestor achiziții, sistemul de producție Lavazza se extinde, incluzând fabrici în Basingstoke în Regatul Unit și Westchester în Statele Unite.

2019 - LAVAZZA SE TRANSFORMĂ ÎNTR-UN GRUP GLOBAL MAJOR

Cu o cifră de afaceri de 70% generată din afara Italiei, rapoartele financiare ale Lavazza din 2019 dezvăluie rezultate istorice: venituri cresc cu 18% la 2,2 miliarde EUR cu o creștere de 45% a profitului net.  


2020 - LAVAZZA SE ANGAJEAZĂ ÎN CĂLĂTORIA PRIVIND NEUTRALITATEA EMISIILOR DE CARBON


În parteneriat cu Yum China, Lavazza a inaugurat primul Flagship Store în Shanghai, China, în 2020.  

De asemena, odată cu lansarea strategiei „Roadmap to Zero” în 2020, Grupul Lavazza și-a consolidat strategia privind sustenabilitatea de mediu, pentru a-și neutraliza amprenta de carbon până în 2030. 

2021 – DE LA O MICĂ AFACERE ARTIZANALĂ LA UN GIGANT INDUSTRIAL


În timp ce-și menține aceleași valori ca cele ale micului magazin de cafea care a fost deschis acum mai bine de un secol în inima istorică a orașului Torino, Grupul Lavazza are în prezent peste 4.000 de colaboratori în întreaga lume, 9 fabrici de producție în 6 țări și exportă în peste 140 de țări.

Relații cu clienții

Aveți nevoie de ajutor? Consultați întrebările frecvente sau contactați-ne.

MAGAZIN IMPORTANT

Bucurați-vă de o experiența autentică Lavazza în magazinele noastre.