Back
PRODUSE
COLLECTIONS
CAFEA

*Compania Lavazza nu este afiliată, susținută sau sponsorizată de Nespresso
**Nescafè®, Dolce Gusto® și Melody I sunt mărci comerciale terțe fără nicio legătură cu Luigi Lavazza S.p.A.​

LAVAZZA STORIES
alt alt

Poveștile privind programul Lavazza Coffee Study Program

Povești inspiraționale despre renașterea în lumea cafelei sustenabile, din Torino până în Republica Dominicană.

Echipa Lavazza 5 minute

Este posibil să cultivi, să recoltezi și să prăjești cafea într-un mod care să respecte atât mediul, cât și comunitatea? Studenții Rebecca, Jia, Kanika și Stuart au răspunsul!

Ce reprezintă Coffee Study Program al Lavazza?

Coffee Study Program este exemplul perfect al angajamentului Lavazza față de pământul pe care crește cafeaua noastră, față de fermierii care o cultivă și față de organizațiile locale implicate în procesul de producție.

În calitate de protagoniști ai Coffee Study Program al Lavazza, patru studenți au pornit într-o expediție pentru a descoperi lumea cafelei durabile.

Să vedem ce au descoperit acești patru studenți în expediția lor.

PERSPECTIVA REBECCĂI

În calitate de studentă axată pe agricultură și politica de mediu, Rebecca credea că are o idee clară despre cum ar trebui să fie comunitățile agricole. Cu toate acestea, după ce s-a alăturat fermierilor din Neiba, un oraș din regiunile sud-estice ale Republicii Dominicane, această idee s-a transformat în ceva mai grandios.

În Neiba, comunitatea înseamnă că fiecare membru este implicat și știe lucruri despre cafea - cum să o cultive și să o îngrijească, care dintre părțile sale ar trebui aruncate și de ce este nevoie pentru a obține o cafea bună.

În timpul petrecut alături de comunitate, Rebecca a realizat trei lucruri importante: unu, comunitatea avea nevoie de sprijin și de instrumente pentru a prospera; doi, munca lor însemna mai mult decât un simplu loc de muncă și producție, era vorba de responsabilizare; și trei, ceea ce i-a făcut să aibă atât de mult succes a fost angajamentul lor cooperant față de calitatea, mai degrabă decât față de cantitatea de cafea.

CUM INTENȚIONEAZĂ LAVAZZA ȘI REBECCA SĂ RESPONSABILIZEZE ACESTE COMUNITĂȚI

Rebecca a fost încântată să vadă ce face Fundația Lavazza pentru a sprijini aceste comunități. Începând prin a ajuta la finanțarea echipamentelor agricole care permit acestor comunități să prelucreze mai bine boabele de cafea și să ajungă pe piețele globale, atât Rebecca, cât și Lavazza speră să contribuie la continuarea moștenirii unei comunități de cafea și să îmbunătățească calitatea cafelei în întreaga lume.

PERSPECTIVA LUI KANIKA

Pentru Kanika, călătoria a început în orașul natal al companiei Lavazza din Torino. Călătoria ei a presupus urmărirea producției de cafea până la origini, până la plantațiile de cafea din Caraibe.

Acolo, în orașul natal al companiei Lavazza, Kanika a fost uimită de experiența cafelei: „Cultura cafelei din Torino este specială” - a spus ea - „Aici, oamenii savurează cafeaua, în loc să o folosească ca pe un simplu stimulent energetic”.

Pentru Lavazza cafeaua a fost mai mult decât un simplu produs. Pe parcursul fiecărei etape a ciclului său, de la producție la consum, cafeaua atinge viețile persoanelor și comunităților din întreaga lume. Prin instrumente, investiții și instruire, Lavazza sprijină cultivatorii de cafea, indiferent dacă aceștia vor deveni sau nu parteneri de afaceri.

O VALOARE CHEIE ATÂT PENTRU LAVAZZA, CÂT ȘI PENTRU KANIKA

Kanika a fost plăcut surprinsă să descopere că CSR (responsabilitatea socială corporativă) era o valoare cheie pe care marca se concentra. La fel ca și Kanika, Lavazza nu a investit doar bani în aceste comunități, ci a pus și suflet în ceea ce face.

PERSPECTIVA LUI STUART

Cafeaua este o tradiție în familia lui Stuart. În Uganda, acesta își ajuta bunica pe plantație, muncind alături de ea.  

În timpul zilelor petrecute în Republica Dominicană, în cadrul Coffee Study Program, Stuart a dobândit o nouă perspectivă asupra meșteșugului cultivării cafelei - o perspectivă dobândită mai întâi la urcarea unui munte.

„De unde vin eu, cultiv cafea împreună cu bunica mea. Dar o cultivăm pe teren plat. Faptul că poate crește bine în munți a fost o surpriză.”

Noua perspectivă a lui Stuart a fost modelată de mai mult decât simpla altitudine. Analizând prezentul,

Stuart s-a întrebat: „Ce rol pot juca tinerii în producția de cafea?” Răspunsul este simplu: urmează-ți părintele.

Când generațiile tinere învață de la părinții lor, cultivând, recoltând și prelucrând cafeaua împreună, pun bazele propriului viitor - creând o afacere care este viabilă atât din punct de vedere economic, cât și ecologic. „Cafeaua se întinde peste generații. Îmi place cum familiile își unesc forțele pentru a contribui la un obiectiv mai mare.” - a spus Stuart.

CUM SPERĂ STUART ȘI LAVAZZA SĂ PRODUCĂ SCHIMBĂRI

Stuart vede participarea la Coffee Study program ca pe o oportunitate de a lua parte la o mare schimbare. Împreună cu Lavazza, obiectivul său este de a pune la dispoziția comunităților toate instrumentele necesare pentru a face față provocărilor schimbărilor climatice actuale.

PERSPECTIVA LUI JIA

Jia Yi, o tânără studentă la Dezvoltare Internațională, a avut ocazia neprețuită de a se întâlni cu organizațiile care încearcă să creeze o piață a cafelei echitabilă și profitabilă în timp ce se afla în Republica Dominicană.  

Împreună cu companii precum Fundația Lavazza, au fost înființate organizații precum CONCAFED (Confederacion Cafetalera Dominicana) și CODOCAFE (Consejo Dominicano del Cafe) pentru a împuternici producătorii de cafea, pentru a le face vocea auzită și pentru a crea un spațiu comun de dialog.

Lui Jia Yi i-a fost clar că aceste organizații erau un exemplu clar al modului în care unirea poate contribui la sprijinirea rezilienței fermierilor. „Ca entitate unică, Confederația este puternică, dar, împreună cu ONG-uri și organizații precum Fundația Lavazza, devine și mai puternică”. a declarat Jia Yi.

DE CE LAVAZZA ȘI JIA ALEG SĂ SE CONCENTREZE PE PREZENT

Lui Jia Yi i-a devenit clar că adevărata putere stă în colectivitate. Lucrând împreună cu fundația Lavazza, obiectivul ei este de a produce schimbări majore, făcând alegeri mai bune atunci când vine vorba de lucrurile mărunte din viață, cum ar fi alegerile zilnice pe care le facem în rutina noastră zilnică.

Relații cu clienții

Aveți nevoie de ajutor? Consultați întrebările frecvente sau contactați-ne.

MAGAZIN IMPORTANT

Bucurați-vă de o experiența autentică Lavazza în magazinele noastre.