*Compania Lavazza nu este afiliată, susținută sau sponsorizată de Nespresso
**Nescafè®, Dolce Gusto® și Melody I sunt mărci comerciale terțe fără nicio legătură cu Luigi Lavazza S.p.A.
Descoperă lumea prin obiectivul celor mai mari fotografi internaționali.
O nouă perspectivă asupra lumii prin lentila unei camere. Aceasta este semnificația pentru Lavazza a calendarului și modul în care a fost comunicată publicului viziunea sa asupra lumii, începând cu 1993.
Pentru Lavazza, calendarul nu este doar un instrument de marcare a timpului, ci și o cheie de interpretare a lumii contemporane și o operă de artă. Tocmai din acest motiv, an de an au fost implicați cei mai buni fotografi internaționali, chemați să împărtășească perspectiva lor nu doar asupra universului Lavazza, ci, în general, asupra lumii în care trăim astăzi.
În fiecare an, provocarea este de a surprinde fotografii frumoase și atemporale, reprezentative pentru anul respectiv.
Ești gata să pătrunzi în această călătorie fotografică? Descoperă cele mai emblematice calendare din istoria Lavazza.
Calendarele din această perioadă sunt alb-negru, cu fotografii care sunt adevărate opere de artă, caracterizate prin portrete de o frumusețe atemporală.
Imaginile alb-negru evidențiază forme, volume și tonuri. Dragostea, pasiunea și senzualitatea, în nuanțe de alb și negru, sunt teme comune în primii ani ai calendarului.
Newton, Von Unwerth și Scianna, Erwitt sunt unii dintre maeștrii încredințați cu edițiile dintre anii 1993 - 2001. Care este tema comună? Cafeaua. Evident, neagră.
Pentru doi ani consecutivi, 1993 și 1994, Lavazza l-a ales pe maestrul Helmut Newton. Stilul său este perfect pentru a transmite pasiunea pentru cafea. Fotografiile sale, așa cum se întâmplă în mod tradițional în cazul calendarelor, plasează femeia în centrul fotografiei, o femeie a cărei senzualitate amintește, în acele fotografii alb-negru, de aceeași senzualitate a cafelei. O fată cu tocuri înalte, îmbujorată, îmbrăcată în haine închise la culoare și așezată la o măsuță de cafea, se uită la fotograf cu o ceașcă de cafea în mână. O altă femeie, hotărâtă și sofisticată, învăluită într-o haină de blană, dezvăluie cu dezinvoltură artistului un decolteu foarte adânc.
Noul mileniu a implicat o serie de provocări fără precedent: a fost nevoie să se vorbească despre relațiile inter-umane și să se conștientizeze modul în care lumea, în decurs de câteva decenii, s-a schimbat complet. Accentul a fost mutat de la frumusețea corpului feminin la teme mai realiste, care prezentau protagonistele în viața lor de zi cu zi, în casele lor, cu familiile lor.
Exuberanță, culori vii, exagerare. Calendarele acestui deceniu lasă în urmă albul și negrul pentru a face loc culorii. Stilul este cel al unei reviste de modă, în care lumea cafelei se amestecă cu cea a eleganței, rezultând ceva unic și surprinzător.
În 2002, LaChapelle a semnat primul calendar color Lavazza trecând de la un simplu calendar la un instrument de comunicare transversal, care a apărut pe fațadele clădirilor din oraș, la TV și pe alte canale de comunicare.
Stilul inconfundabil al lui David La Chapelle explodează cu calendarul Lavazza 2002. Stilul său suprarealist și ironic, precum și culorile strălucitoare, vibrante și saturate, se traduc adesea în imagini extravagante și baroce, ceea ce i-a adus renumele de Fellini al fotografiei.
Annie Leibovitz interpretează stilul italian prin șapte imagini. O călătorie spectaculoasă care aduce un omagiu țării noastre prin celebrarea modei, artei, cinematografiei și istoriei. Ghidul acestei călătorii este o ceașcă de espresso Lavazza, simbolul prin excelență al stilului de viață italian în lume. Annie Leibovitz, cea mai cunoscută și mai apreciată fotografă în viață, a fost menționată ca legendă vie de către American Library of Congress. Pentru contribuția sa adusă fotografiei de excepție, a primit numeroase premii prestigioase în întreaga lume.
Protagonistul calendarelor din acești ani este sustenabilitatea. Asocierea dintre cafea și sustenabilitate se află în centrul proiectelor Fundației Lavazza încă din 2004 și a fost, de asemenea, tema centrală a calendarelor începând cu anul 2015.
Steve McCurry, Denis Rouvre, Ami Vitale, Platoon și JoeyL sunt fotografii care transpun în imagini conservarea pământului, moștenirea valorilor, energia naturii, inovația și, astfel, fac un apel sincer la angajamentul civic și la salvgardarea ecosistemelor de unde provine cafeaua. Pentru noi, cei de la Lavazza, de fapt, protejarea teritoriului înseamnă și protejarea posibilității de a avea un produs natural de înalt nivel.
Earth Defenders sunt fermieri, mici producători și țărani, fiecare angajat în apărarea culturilor sale, având obiective care privesc bunăstarea colectivă. Ei provin din locuri diferite, dar împărtășesc aceleași principii: respectul și protejarea pământului, deoarece cred în valoarea acestuia.
Lavazza a dorit să celebreze bărbații și femeile din generațiile în vârstă, tinere și viitoare implicate în protejarea planetei Pământ. A făcut acest lucru imortalizându-le chipurile în fotografiile realizate de trei fotografi de talie internațională: Steve McCurry, Joey L, Denis Rouvre și dedicându-le o trilogie de calendare, din 2015 până în 2017.
În 2020, drumurile s-au intersectat din nou pentru Lavazza și LaChapelle cu calendarul"Earth CelebrAction", prin care dorim să celebrăm relația dintre om și natură și, în același timp, modul în care trebuie să acționăm pentru a o proteja.
Fotografiile lui LaChapelle exprimă urgența de a comunica responsabilitatea față de oamenii din jurul nostru și față de lumea în care trăim.
Nu este surprinzător faptul că verbul ales pentru decembrie, ultima lună din calendar, este o acțiune concretă și o dorință: "a schimba".
Într-un scenariu în schimbare - în care barierele și distanțarea dintre indivizi, comunități și națiuni devin necesare - Lavazza construiește punți prin intermediul limbajului universal al artei, dând viață unei noi umanități bazate pe valorile fundamentale ale societății, cum ar fi solidaritatea, incluziunea, toleranța și dezvoltarea durabilă.
Conceput în primăvara anului 2021, sub coordonarea creativă a agenției de publicitate Armando Testa, proiectul artistic „Lavazza The New Humanity 2021” oferă o colecție de contribuții artistice originale.
Proiectul cuprinde o revistă cu șase ambasadori culturali și un calendar cu 13 maeștri ai fotografiei care prezintă o nouă viziune a umanității, reflectând punctele de vedere și stilurile lor.
Perioada de așteptare și de reflecție a luat sfârșit. A venit momentul să acționăm. Și, odată cu el, a sosit și Calendarul Lavazza 2022 .
Conceput și produs sub direcția artistică a agenției Armando Testa, proiectul „Vreau să schimb lumea” transmite un mesaj al acțiunii urgente. Acesta invită oamenii să acționeze imediat pentru o schimbare pozitivă prin intermediul portretelor unor artiști și activiști angajați în slujba unor cauze nobile. Emmanuel Lubezki, fotograful care a semnat acest calendar, a adunat poveștile a șase artiști care luptă în fiecare zi pentru a îmbunătăți lumea prin munca lor.
Printre aceștia se numără performerul Ben Harper, artistul franco-elvețian Saype, rapperul afgan Sonita Alizada, antreprenorul și designerul Shilpa Yarlagadda, biologul marin Cristina Mittermeier și dansatorul de street dance și coregraful Shamell Bell.
Fie că o operă de artă este gigantică și suprarealistă, precum cea a lui LaChapelle, sau cu tematică spațială, ca în calendarul lui Thierry Le Gouès, ceașca de cafea însoțește calendarul încă de la prima sa ediție. De la protagonistul central al scenei alături de femei frumoase, acesta devine complice la filmare și apare treptat, în cele mai neașteptate scenarii, rămânând simbolul universal al pauzelor de relaxare și al ospitalității.